Kromě Haredimů se další ortodoxní vydávají jinými cestami. Na Západě, v zásadě ve Spojených státech, je "nová pravoslaví" nebo "centristická pravoslaví" širokým zastřešujícím výrazem pro komunity, které usilují o pozorný životní styl a tradiční teologii, ale buď v zásadě neodmítají nový svět, nebo nepřisuzují pozitivní roli, aby se zapojily. V Americe tvoří noví pravoslavní soudržnou komunitu a skupinu identity, silně ovlivněnou dědictvím vůdců, jejichž příkladem je rabín Joseph B. Soloveitchik, a soustředí se kolem univerzity Ješivy a institucí, jako je pravoslavná unie nebo Národní rada mladého Izraele. Potvrzují přísnou poslušnost židovské nadvlády, ústřední postavení studia Tóry a důležitost pozitivního zapojení do nové kultury. Nová nová pravoslaví v nových dekádách prošla rostoucí polarizací.Jak jeho liberálně nakloněné křídlo, které zahrnuje organizace ilustrované Edahem a Yeshivatem Chovevei Torahem, tak konzervativní prvky, jako je Hebrew Theological College, se vzdálily od středu. Někteří progresivisté přijali označení "Otevřená pravoslaví" a chtěli přijmout kontroverzní politiku. "Otevřená ortodoxní" byla většinou pravoslavných kruhů odsouzena a nemnoho je odsoudilo jako kacíře.
Obrázek 267B | Haredi školačky u Západní zdi. | Takpic / Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Autor : Yuri Galbinst
Komentáře
Okomentovat